"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

joi, 1 aprilie 2010

Despărţire (Ernest Maftei)

"Anume n-am venit.
Nici tu.
Noi ne-am găsit
În acest tainic labirint
Cu facle stinse.
Eu rătăcit
Şi tu.

Ne-am întâlnit
Şi s-a făcut lumină.
Şi-acum,
Când inima mi-e plină,
Tu pleci.
De ce nu stai
Ca să-ţi arăt
Adevăratele poteci?
Si câte-aveam să-ţi spun…
Drum bun!

De voi striga
În urma ta
Nu te uita-ndărăt
Că … totu-i bine.
Făcliile-s aprinse.
Şi-s la tine."
- Ernest Maftei -

Secvenţă din filmul Tain de Vie

_____________________________________
Ernest Maftei semăna foarte mult cu bunicul meu... şi la fizionomie şi la statură şi la vorbă, precum şi în felul cum işi purta barba. Imi aminteam de bunicul meu de fiecare dată când îl vedeam.
De ceva vreme nu mai e printre noi niciunul dintre ei.

Niciun comentariu: