"Suntem trecători! Dar ştim, în trecerea noastră, să săpăm urme adânci în sufletele unor străini."
Nu scriu aici pentru că vreau să zgudui sau să impresionez lumea cu ideile mele... scriu doar pentru a nu lăsa să se piardă ceea ce se află în mine, la un moment dat. Peste ani, cuvintele mele de aici îmi vor arăta calea pe care am mers.

Sau, cum spunea Bernanos: "Nu știu pentru cine scriu, dar știu de ce scriu. Scriu ca să mă justific. În ochii cui? Am spus-o deja, dar înfrunt ridicolul de a mai spune-o odată: în ochii copilului care am fost."

joi, 3 decembrie 2009

Batem împreună (update - atitudine)

Recomand şi citirea acestui articol (clic aici pentru detalii) postat pe acelaşi blog de pe care am preluat imaginea.

A nu se înţelege că îl susţin pe Băsescu. Este şi el un mare rău pentru Romania. Dar de conducătorii partidului care a instigat la asemenea fapte, de puşcăriabilul Iliescu, precum şi de partidul însuşi, chiar nu mai vreau să aud. Voi toţi care aţi luat bataie de la mineri în Bucureşti sau care aveţi cunoştinţe/prieteni/rude decedate în urma înscenărilor de la revoluţie pentru a se pune mâna pe putere şi pe bogăţiile ţării, aveţi grijă pe cine puneţi ştampila. Si voi ceilalţi - dacă s-a întamplat vecinului nu înseamnă că nu vi se poate întâmpla şi vouă.
Personal, nu voi merge la vot, deşi sunt conştient că acest lucru nu este o soluţie.

PS: Luaţi acest text ca pe o revoltă personală faţă de acţiunile unor conducători tirani şi inumani şi nu ca pe o recomandare.


Update: În urma discuţiei cu o amică, fiind de acord cu opiniile sale, mi-am schimbat decizia - voi merge la vot. Însă voi anula buletinul de vot. Nemulţumirea nu ne-o arătăm neducându-ne la vot, căci în acest caz vor crede că nu ne pasă, ci anulând votul. Pentru candidaţi nu contează votul meu, iar eu oricum nu vreau pe niciunul preşedinte, dar mai bine anulez votul, decat să votez pe unul să nu iasă celălalt, ori să stau acasă. Probabil ca nici 10% din votanţi nu ştiu exact de ce votează pe unul din doi. Votează mai mult prin excludere - să nu iasă celălalt. Dar, după cum spunea respectiva amică, dacă ar participa la vot 90% din populţia cu drept de vot şi ar fi numai 5% buletine valabile (de exemplu), atunci niciunul nu va mai putea spune că este reprezentantul poporului. Şi astfel, în 5 ani poate că lucrurile se vor schimba în vreun fel, căci niciun partid nu-şi doreşte să piardă.
Eu aşa voi face. Şi recomand această atitudine. Dacă nu aveti motive serioase şi convingeri puternice pentru a vota un anume candidat, nu votaţi prin excludere ci anulţi votul. A vota pe unul să nu iasă celălalt nu e o soluţie, dacă nici cel votat nu ne-a convins că merită votul nostru.

Niciun comentariu: